Dne 15. května 2025 proběhla v rámci hodiny základů společenských věd ve třídě 3. B zajímavá a prakticky zaměřená prezentace Ing. Jiřího Sehnálka na téma zhodnocení peněz a možnosti investic.



Pan inženýr, který se dlouhodobě věnuje oblasti financí a investičního poradenství, studentům přiblížil základní principy finanční gramotnosti a představil konkrétní cesty, jak mohou jednotlivci i domácnosti efektivně spravovat své finance.
Prezentace byla rozdělena do několika tematických bloků. V úvodu pan Sehnálek vysvětlil rozdíl mezi spořením a investováním, upozornil na důležitost dlouhodobého finančního plánování a zdůraznil potřebu ochrany majetku před inflací. Zmínil, že ponechat peníze „ležet na účtu“ není v současné době z hlediska zhodnocení optimální strategií.
Ve druhé části se věnoval možnostem investic, které jsou dostupné i běžným občanům – např. stavební spoření, penzijní připojištění, podílové fondy, akcie, ETF nebo investice do nemovitostí. U každého typu investice poukázal na výhody, rizika a typického investora, kterému by daný produkt mohl vyhovovat. Nevynechal ani téma kryptoměn, o které se někteří studenti aktivně zajímali, a upozornil na vysokou volatilitu a riziko v této oblasti.
Během celé prezentace panovala ve třídě pozitivní atmosféra – studenti s panem učitelem kladli dotazy, diskutovali o různých strategiích a někteří se podělili o své vlastní zkušenosti se spořením nebo prvními investičními pokusy. Ing. Sehnálek ocenil jejich zájem a zdůraznil, že čím dříve se člověk začne o finance zajímat, tím lépe může v budoucnu nakládat s penězi.
Celá prezentace byla velmi přínosná a pro studenty třetího ročníku představovala důležité propojení teorie se skutečným životem. Všem zúčastněným přinesla nejen nové poznatky, ale také motivaci k odpovědnějšímu přístupu při správě vlastních financí.
Na závěr uvádíme krátkou zpětnou vazbu od studentů:
„Bylo to zajímavé a všichni se zapojili, byla to víc praxe, pokud možno.“ Benedikt Tesař
„Prezentace pana Sehnálka mi přišla velmi zajímavá. Líbilo se mi, že i pan učitel kladl dotazy.“ Jiří Kreuz
„Mně se líbilo, že během prezentace přednášející zapojil i nás, studenty. Pracovali jsme s články a odpovědi jsme následně ve třídě konzultovali.“ Michaela Rosenbaumová