Apollo III nabídlo druhákům pomoc s profesním směřováním

Žáci 2. ročníku absolvovali 18. prosince trojici workshopů, které jim pomohly s profesní orientací, výběrem volitelných předmětů a přispěly ke zlepšení jejich task managementu.

Vzhledem k tomu, že žáky čeká v lednu důležité rozhodování ohledně volitelných předmětů, škola pro ně zorganizovala již 3. díl programu Apollo, jehož cílem je poskytovat žákům strategie učení a organizace času. U gymnazistů je velký předpoklad, že budou pokračovat ve studiu ještě řadu let, každá dobrá rada se tedy hodí.

Blok se skládal ze 3 workshopů. První z nich se věnoval právě task managementu a vedl jej Mgr. Karel Kučera. Cílem bylo předat žákům praktické tipy, jak být soustředěnější a dostat svůj čas a život pod kontrolu. Žáci se věnovali technice plánování, definici cíle a dalším pomocným krokům. Druhá dílna, vedená Mgr. Lenkou Weiglhoferovou, seznamovala žáky s tím, jak se orientovat v pestré paletě vysokých škol a co všechno je součástí přijímacího řízení. Žáci měli také možnost zkusit si orientační kariérové testy. Třetí workshop, který moderovala Mgr. Lenka Hartmannová, pomáhal žákům s výběrem volitelných předmětů pomocí tvorby ideálního rozvrhu a metod, jež směřovaly k třídění předmětů na prioritní a méně podstatné pro daného studenta.

Cílem celého pondělního studijního dne bylo nastartovat proces profesního rozhodování u našich žáků. Jistě se najdou takoví, kteří se již ve školce rozhodli být učitelem nebo studovat medicínu. Mnohem více je ale těch, kdo zatím zcela jasno nemají. Tato nejistota může být zdrojem stresu a váhání. Doufáme, že Apollo III dalo studentům do rukou nástroje, které jim pomohou tuto frustraci zkrotit a poučeně se rozhodnout o svém budoucím směřování.